Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povídková tvorba Kóno Taeko
Baďurová, Jana ; Tirala, Martin (vedoucí práce) ; Weber, Michael (oponent)
(česky): Práce se zabývá charakteristikou povídek Kóno Taeko. Pro lepší pochopení užití některých typických prvků nejprve uvádím metodologické východisko - psychoanalýzu. Pak krátce popisuji její život, kdy měly vliv na její tvorbu především válka a tuberkulóza. Dále předkládám možnou interpretaci určitých charakteristik v rámci šintoismu (snaha očistit se) a buddhismu (dosáhnout osvobození). Dostávám se i k mezilidským vztahům, kde Kóno Taeko řeší především vztahy mezi muži a ženami, a její postoje je možné vyložit feministicky. V nejobsáhlejší kapitole týkající se masochismu se snažím pomocí Freudovy teorie "Dítě je bito" dokázat, že je její tvorba masochistická. Nakonec své poznatky zobecňuji. Práce je proložena českými ukázkami z jejích povídek a obsahuje celkem 68 stran.
Povídková tvorba Kóno Taeko
Baďurová, Jana ; Tirala, Martin (vedoucí práce) ; Weber, Michael (oponent)
(česky): Práce se zabývá charakteristikou povídek Kóno Taeko. Pro lepší pochopení užití některých typických prvků nejprve uvádím metodologické východisko - psychoanalýzu. Pak krátce popisuji její život, kdy měly vliv na její tvorbu především válka a tuberkulóza. Dále předkládám možnou interpretaci určitých charakteristik v rámci šintoismu (snaha očistit se) a buddhismu (dosáhnout osvobození). Dostávám se i k mezilidským vztahům, kde Kóno Taeko řeší především vztahy mezi muži a ženami, a její postoje je možné vyložit feministicky. V nejobsáhlejší kapitole týkající se masochismu se snažím pomocí Freudovy teorie "Dítě je bito" dokázat, že je její tvorba masochistická. Nakonec své poznatky zobecňuji. Práce je proložena českými ukázkami z jejích povídek a obsahuje celkem 68 stran.
Leonora Carringtonová a její pohyblivé obrazy
Petříková, Lea ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; Erhart, Gustav (oponent)
Tato bakalářská práce přináší rozšířený, interdisciplinární pohled na tvorbu Leonory Carringtonové, obohacený o dosud marginalizované perspektivy vnímání širokého záběru jejího díla. Carringtonová je představena nejen jako malířka a spisovatelka, především však jako všestranná umělkyně, jejíž práce překračuje kategorie svých vyjadřovacích prostředků. Na základě příkladu putující symboliky je dílo umělkyně zkoumáno v kontextu pohybu mezi médii; rozebrán je vztah mezi textem a obrazem v konkrétních malbách. Dále práce přibližuje přesah tvroby Carringtonové do audiovizuální oblasti; zamýšlí se nad absencí volné filmové tvroby v jejím portfoliu a zároveň přináší analýzu spojitosti mezi uměním Carringtonové a filmy Alejandra Jodorowského. V závěru se pak práce věnuje současným intermediálním poctám Carringtonové v dílech Lucy Skaerové a Madonny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.